Få full oversikt med Autoplans kundeportal

Autoplans kundeportal gir deg full oversikt over dine biler og leasingavtaler. Hvis du ikke enda har tatt den i bruk, er det lett å komme i gang.

Få full oversikt med Autoplans kundeportal

Leder for Autoplans kundeservice, Veronica Tornaas Lund, hjelper gjerne flere med tilgang til kundeportalen. Foto: Ferskvann.


I Autoplans kundeportal finner du mye informasjon om dine leasingavtaler. Der får du god oversikt over bilparken du har i dag, du kan se når biler utløper og biler du har i bestilling.  

- Du kan også følge med på leveringsdato for nye biler og om den er lenket opp mot en utløpende bil. Om den nye bilen blir forsinket kan du se at den utløpende bilen blir forlenget. Det er veldig praktisk, forteller leder for Autoplans kundeservice,  Veronica Tornaas Lund.  
 

Andre muligheter i kundeportalen er: 

  • Endre og legge til sjåfører
  • Se underbilag og spesifikasjoner på faktura i ulike rapporter: for eksempel drivstoffyllinger og tidspunkt for bompasseringer
  • Med sjåførtilgang kan sjåfører se sitt kjøretøy i portalen. Der har de oversikt over bompasseringer, transaksjoner og kan legge inn kilometerstand.
  • Sjåfør kan også melde drivstoffkort tapt via kundeportalen.

Du bør oppdatere kilometerstand på elbiler i kundeportalen.


Oppdater kilometerstand i kundeportalen

Lund oppfordrer de med elbiler til å oppdatere bilens kilometerstand i kundeportalen. På fossilbiler blir kilometerstand automatisk oppdatert ved drivstoffylling, men denne informasjonen får ikke Autoplan automatisk for elbiler. Holder du kilometerstand oppdatert i kundeportalen kan Autoplan lettere følge opp bilparken med optimalisering på kilometer. 


- Hvis vi ser at noen tenderer til overkjøring, kan vi for eksempel ta grep, sier Lund.  

 Innlogging til kundeportalen finner du øverst til høyre på nettsiden.


Slik får du tilgang til kundeportalen

- Vi hjelper gjerne flere med å få tilgang til vår kundeportal, for kundeportalen gjør deg som leasingkunde veldig selvhjulpen, forklarer Lund.
 

De fleste får hjelp av kundeservice til å opprette bruker når de inngår en leasingavtale, men det kan også ordnes i etterkant. Kundeservice vil også kunne hjelpe deg med brukertilgang til ulike personer i organisasjonen, med ulike tilgangsnivåer.  

 - Vi kan begrense tilgang på avdeling og sjåførtilgang. Med sjåførtilgang er det en sjåfør per bil, sier Lund.
 

Om du mangler bruker er det altså bare å ta kontakt med kundeservice og komme i gang. 

Kundeservice nås på telefonnummer: 02886
Telefonnummer fra utlandet: +47 90847582
E-post:kundeservice@autoplan.no