Hvordan hadde du som bilansvarlig respondert hvis noen hadde sagt til deg at alle med firmabil fra Autoplan kan vaske bilen så ofte de vil for kr 257,- eks mva. per måned? Ja, i prinsippet vaske bilen 365 ganger i året – uten at det hadde blitt noe dyrere?
Glitra er resultatet av en sammenslåing mellom bilvaskfirmaene Barevask, Alltidrenbil og Superwash, og var den første aktøren i Norge som lanserte månedsabonnement på bilvask. – Vår ambisjon med å etablere Glitra var å utfordre den etablerte bilvaskbransjen i Norge, og det har vi lykkes med. Noen har slengt seg på selve abonnementsløsningen, men vi er rimeligst med tanke på at hos oss kan man benytte alle vaskeprogrammene vi tilbyr, presiserer digitalt salg- og markedsansvarlig Ole Marius Landsverk i Glitra Drift AS.
Fast månedspris - uansett
Enkelt forklart betyr det en fast pris i måneden. Man får tilgang på alle våre vaskehaller, det er ingen bindingstid. - Dessuten er alle vaskeprogrammer inkludert i tilbudet. Vi har ingen begrensninger på antall vask, og anleggene er åpne 24/7, 365 dager i året. Vi har ingen bindingstid, du kan si opp abonnementet enkelt og problemfritt, du velger fritt mellom våre vaskeprogram hver gang - med eller uten børster, sier Landsverk.
Han forklarer at Autoplan allerede har en avtale med Glitra som innebærer at Autoplan sine kunder får hver enkelt vask på en samlefaktura med 40 prosent rabatt på full pris. Alternativt kan man velge abonnementsløsningen til kr 257,-. – Hyppig og jevnlig renhold av bilen er god økonomi, og de er det etter min mening lite som kan konkurrere med abonnementsløsningen vår, mener han.
Døgnbemannet
Glitra har døgnbemannet vakttelefon som står klare til å hjelpe kundene dersom det trengs. – Vi har utviklet teknologien selv som gjør det mulig for oss fjernstyre tilnærmet alt ved vaskehallene, og der er vi markedsledende, mener Landsverk.
Ikke alle lokasjoner til Glitra har rukket å bli omprofilert, men det blir gjort fortløpende, ifølge Landsverk. Han forteller at de med sine 38 lokasjoner og 52 vaskeløp i hovedsak er representert på Østlandet og Rogaland, men også i Aalesund og Sørlandsparken. – Vi har et stykke igjen på å bli landsdekkende, men det er målet. I første omgang er målet vårt 100 vaskeløp innen 2025.
På nettsidene til Glitra - https://glitra.no/ får man også bekreftet at nyvinningen i bilvaskbransjen har stort fokus på å finne de mest miljøvennlige vaskealternativene.
Hold deg oppdatert på hva som skjer hos Autoplan, og få tips og triks til alt som har med bil å gjøre.